Festmåndag!

I måndags kväll hade vi fest med hela kontoret, det är inte så många, vi var nog 30 totalt. Vi åkte buss till ett naturmuseum utanför stan. Det låg i skogen och där var massor med snö. Vi gick en bra bit för att komma till en smedja, det var fruktansvärt kallt, mina tår höll på att förfrysa. Höll mig inne i smedjan så länge jag kunde men det var trångt. Vi fick alla slå en gång med en hammare på ett metallrör med en rund metallbit under som blev ett mynt. Väldigt meningslöst. Sen gick vi tillbaka i kylan till en restaurang. Där fick vi en mugg med het söt dryck, och ett snapsglas med typisk Lettländsk snaps. Man skulle hälla snapsen i den varma drycken, om man ville.
Mat fick vi också, först en sallad med ost, ägg, skinka mm, mycket mumsigt. Huvudrätt var massa olika saker, fläskstek, blodkorv, fisk, stekt potatis, surkål mm mm Till efterrätt fick vi äppelpaj m grädde. Vin, öl, snaps fanns i mängder! Men innan efterrätten spelade ett band Lettländska folkvisor och vi fick också prova på lätta folkdanser.
Buss hem skulle gå vid midnatt. Kl 11 var jag så trött så jag trodde jag skulle sitta upp och somna. Som tur var hade en kollega bil och skulle köra förbi vårt hotell så jag och en till fick åka hem, såååå skönt att komma i säng :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0