Opera på Sydney operahus!

Första gången jag är på opera. La Boheme var ett bra val, kort o lätt att förstå. Speciellt eftersom musikalen Rent bygger på den. Det fanns även en tavla där den engelska texten kom upp. Den såg inte vi från våra platser men raden framför var tom så vi satte oss där istället.


Operan började halv 8, vi kom till hotellet halv 7 och eftersom vi inte hade bokat så tog vi oss snabbt till operahuset för att köpa biljetter. Vi visste att det fanns kvar, hade kollat på nätet. Men två av dom som skulle med visste inte om dom skulle jobba över förrän en halvtimme innan bussen skulle gå så vi hann inte boka. Man måste skapa konto o massa sånt, så vi skyndade oss dit istället. Åt en baguette innan det började. Var ganska hungriga och utbudet var inte så stort och ganska dyrt. La pengarna på ett glas vin istället 


Vi satt näst längst bak under balkongen, men man såg väldigt bra och ljudet var helt fantastiskt!


Trots varning vågade jag ta foto med telefonen :-)



Kommentarer
Postat av: Sara

Jättefin blogg! Kul med bilder och hur avundsjuk jag e på frukostbuffén ska vi inte prata om! KRAM



ps. Om du fortsätte skriva dom istället för de/dem kommer jag sluta läsa ;)

2011-09-03 @ 11:22:16
Postat av: Cia

Har du också en språkpolis i familjen!!

2011-09-07 @ 11:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0