Fredag

Så var det då äntligen fredag. Sista dagen för de jag umgåtts mest med här, de ska hem nu, känns lite jobbigt men det går nog över.

Det var väldigt lite att göra under dagen så de flesta gav sig av tidigt, jag o några till tog en taxi till hotellet vid tre. Taxichauffören var en kvart försenad och pratade hela tiden. När han hörde att vi inte sett den olympiska stadion körde han det hållet, han tom stannade så vi kunde fotografera :-) Resan fortsatte som en guidad tur genom staden, väldigt trevligt! Resan blev 25 dollar dyrare än normalt.....

Tog en liten tur i affärer innan middag. Vi gick till australian hotel, som också är en pub. Pizzan där finns med både känguru- och krokodilkött. Vi tog den med känguru. Det var inte så vidare gott, men det kanske berodde på att det också fanns cranberries (smakar russin) på pizzan, eller för att tanken på att äta känguru är lite konstig.

Måste också berätta att jag fick ett bokmärke av städerskan, lite konstigt. Hade hellre fått vatten o frukt som M fick, men hon var VIP efter 4 dagars vistelse här förra året berättade de i receptionen när jag frågade. Kanske ska checka ut ock sen in igen för att bli VIP, för annars händer det nog inte, nädå, jag är inte bitter ;-)


                  

Bokmärke men fin text och meny med konstiga pizzor

Och här kommer själva pizzan!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0